Опис досвіду класного керівника

 

Кожна дитина – індивід, особистість, що формується впродовж свого життя різними чинниками. Одним із цих чинників є школа. Однолітки, друзі, вчителі – це той світ, де дитина вчиться бути собою, розвивається, шліфує свої життєво необхідні принципи та поняття.

Добре, коли в цей час поряд з дитиною, яка підіймається по власних сходинках успіху, йде творчий, активний, розумний вчитель.

Переконана, що класний керівник - найнеобхідніша людина для дитини в сучасній школі. У нього незвичайна місія в житті: направляти,  і виховувати. Його призначення - простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті.

Я твердо вірю в силу виховання, яка складається з дуже простих компонентів: любові до дітей, слова вчителя, сили особистого прикладу, справедливості - основи довіри;  здатності прощати дитину, доброти.  Головне в моїй роботі - виховання учня як особистості. І в це поняття я вкладаю духовну збагаченість, широкий світогляд, ерудицію, високу моральність, товаристкість, здатність впливати на рішення і діяльність колективу.

Я працюю у школі вже 23 роки, з них маю 10 років стажу класного керівництва. У своїй роботі завжди намагаюся знаходит спільну мову з дітьми, батьками та націлювати вчителів –предметників на позитивні і негативні риси своїх вихованців.

 Працюючи з класним колективом, я ставлю перед собою такі виховні завдання:

1.     Виховувати в учнів любов до свого народу, його мови, звичаїв і традицій.

2.     Сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального, морального потенціалу.

3.     Забезпечувати опанування учнями цілісної системи знань про навколишнє середовище, практичних вмінь і навичок, способів творчої діяльності, прийомів і методів самопізнання і розвитку.

4.     Виховувати в учнів цілісне сприйняття себе і навколишньої соціальної та природної дійсності.

5.     Узгоджувати інтереси особистості з інтересами членів класної спільноти, з особливостями колективу класу та умовами його життєдіяльності.

6.     Для зміцнення трудової дисципліни і поведінки учнів постійно акцентувати увагу на необхідності виконання правил для учнів.

7.     Здійснювати правове виховання дітей, ознайомлювати з правовою відповідальністю, окремими статтями Кримінального кодексу України.

8.     Привчати дітей до систематичного читання періодичної преси, перегляду телепередач, з наступним обговоренням цих матеріалів на інформаційно-пізнавальних годинах.

9.     Зміцнювати здоров’я дітей, добиватися сумлінного ставлення до уроків фізичної культури, спортивних секцій, ранкової зарядки.

10. З метою вивчення природи рідного краю організовувати екскурсії і походи.

11. Виховувати повагу до вчителів, старших, батьків.

В процесі моєї роботи створився  певний стиль відносин з дітьми:

• Не забороняти, а направляти;

     • Не управляти, а співуправляти;

• Не змушувати, а переконувати;

• Не командувати, а організовувати;

• Не обмежувати, а надавати  свободу вибору.

Свою роботу з класом завжди розпочинаю з вивчення сім’ї, індивідуальних особливостей кожного учня, веду зошит педагогічних спостережень. Мене цікавить не лише питання навчання та ставлення до нього, а й рівень вихованості учня, його розуміння життя, ставлення до своїх батьків, друзів, бо успіх виховної роботи класного керівника багато в чому залежить від глибокого проникнення у внутрішній світ дітей, від розуміння їхніх переживань та мотивів поведінки. Тому вивчити, чим живе учень, які його інтереси й нахили, особливості волі й риси характеру, - це означає знайти правильний шлях до серця, використати найдоцільніші методи педагогічного впливу. І, знаючи особливості учнів, їх інтереси, рівень вихованості, мені легше скласти цілеспрямований і дієвий план виховної роботи з класом. Намагаюся, щоб виховні години не прходили у вигляді лекцій а й у формі вільного дискусійного спілкування. Учні вчаться сперечатися не за допомогою гучного голосу, а завдяки силі переконання. Головне, щоб учні навчилися спілкуватися. На таких заходах створюю   доброзичливу атмосферу у класі, допомогаю кожній дитині виразити себе.

Досвід свідчить, що потужний виховний ефект приносять лише ті справи, організаторами і виконавцями яких є діти. Тому заохочую і підштовхую їх до того, щоб вони брали участь у загальношкільних заходах, де вони розкривають свої таланти, залучалю до акцій по організації допомоги нашим військовим-зробити оберіг своїми руками.

Важливим завданням для мене є виховати багатогранну, всебічнорозвинену людину, достойного громадянина. Виконання цього завдання, впровадження особистісної орієнтації я здійснюю за допомогою таких напрямків: робота з обдарованими дітьми; конфліктність;; навчання здоровому стилю життя; робота з батьками; труднощі навчання; знайомство з національними традиціями; духовний розвиток.

          Для цього в роботі з класом використовую інтерактивні та розвиваючі ігри, цікаву граматику, конкурсні змагання, тренінгові вправи, дискусійні ринги, заочні подорожі, етичну регату, класні майстерні та інші.

          Виховна робота класного керівника включає в себе також роботу з батьками. Перед тим, як планувати роботу з батьками, ретельно вивчаю сім’ї, їх матеріально-побутові умови, соціальний стан, взаємини між членами родини, ставлення батьків до школи, участь батьків у вихованні своїх дітей. Цей напрям роботи можна вважати найскладнішим. У моїх класах  були  неблагонадійні і неповні родини, і це ускладнювало  роботу з батьками.

Зараз я класний керівник 5 класу. Але з дітками і батьками я знайома ще з початкової школи, тому що викладаю у них з 1 класу англійську мову. Тому знаю сімейні обставини своїх вихованців. І зараз у мене в класі всі родини благонадійні, що полегшує спілкування з батьками. Соціальні психологи стверджують: якщо сім’я зацікавлена у вихованні особистості дитини, то сили школи потроюються. Адже цей розвиток успішний лише завдяки спілкуванню, взаєморозумінню і співпраці з батьками. У роботі з батьками використовую колективні бесіди, диспути, зустрічі за круглим столом.

Я працюю над виховною прблемою «Формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини ,вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ.» І в умовах воєнного стану, діти завжди показують себе, як свідомі громадяни своєї країни. Найперше- це хвилина мовчання та гімн, який вони співають самі, навіть коли немає світла,кладучи руку на серце. Вони знають, за що воюють їхні батьки, адже у трьох учнів нашого класу батьки мобілізовані.  Це підростає покоління свідомих українців, патріотів своєї держави.

Підводячи підсумки, можу з гордістю сказати, що я задоволена наслідками реалізації проблеми. Діти стали по-іншому відноситись до себе. Вони з радістю беруть участь в благодійних акціях нашої школи, у прибиранні шкільної території.

Для мене мій клас, як і для кожного іншого класного керівника, його клас, - найкращий, найулюбленіший, не дивлячись на те, що завдає багато клопоту та переживань, але разом з тим неповторний та унікальний.

Використання різноманітних форм роботи з дітьми на класних годинах сприяють  згуртованості колективу, розвитку позитивного відношення один до одного.

Розвиток дитини, її творчого потенціалу забезпечується через активну діяльність. Залучаючи дітей до участі в різноманітних громадсько-корисних справах, я намагаюся сприяти розвитку в них громадської активності, привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків, спрямовую свої зусилля на корисні, потрібні суспільству справи: добре вчитися, готуватися до праці, берегти природу, охороняти її багатства, турбуватися про збереження історичних пам'яток та інших культурних цінностей, зразково поводитися, допомагати людям. Цьому сприяє активна участь класу в загальношкільних заходах.

Сподіваюся, що діяльність моїх учнів у шкільні роки підготує їх до дорослого життя і кожен  з них через роки  успішно  адаптується в соціумі та зуміє реалізувати себе як особистість.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Виступ на проблемний семінар

Збірник вправ"Funny English"

Розробка дидактичних матеріалів