Виступ на проблемний семінар

 

Застосування сучасних педагогічних технологій з метою підвищення якості знань.

Зміни, які відбулися в суспільстві за останні роки, призвели до необхідності заміни авторитарної системи синхронного управління навчальною аудиторією асинхронним навчанням та необхідності створення сучасних освітніх технологій, які мають основні поняття сучасної освіти.

Розвиток комп’ютерних мережних технологій став однією з перспективних платформ для розвитку сучасної системи дистанційної освіти, електронного навчання (e-learning), мобільного навчання (m-learning), які ефективно використовуються для різноманітних форм навчання.

В зв’язку з розвитком e-learning визначився новий напрям – змішане навчання (ЗН) (blended learning). Відповідно до цього в усьому світі відбувається стрімкий розвиток індустрії зі створення програмних комплексів e-learning різної спрямованості, в тому числі систем доставки контенту, організації та управління навчанням – LMS (Learning Management Systems), які об’єднують у собі інструменти адміністрування, комунікацій, оцінки знань, розробки навчальних курсів.

У зв’язку з цим дистанційне навчання почало рухатися в новому напрямі, в якому:

1.      E-learning є значно поширенішим і вагомішим, ніж дистанційне навчання.

2.      Дистанційне навчання перемістилося на робоче місце.

3.      Широкого використання набуло blended learning.

4.      Е-learning стало менш орієнтованим на курс лекцій і більш орієнтованим на одержання конкретних знань.

5.      Е-learning стало більш адаптованим до різних рівнів навчання.

6.      Традиційні технології відійшли на другий план.

Перед викладачами постає завдання забезпечити освітній процес якісними електронним засобами навчання, з використанням не лише комп’ютерів, а й інших сучасних пристроїв, які можна було б використовувати як під час занять,  так і будучи поза межами навчального закладу.

Змішане навчання (blended lеаrning) передбачає створення комфортного освітнього інформаційного середовища, системи комунікацій, що доставляють необхідну інформацію. Практична реалізація моделей змішаного навчання як інструмента модернізації сучасної освіти передбачає створення нових педагогічних методик, що базуються на інтеграції традиційних підходів до організації навчального процесу (аудиторного навчання й електронного). Найбільш суттєві зміни стосуються створення і використання відповідних навчальних матеріалів. Необхідно зазначити, що електронні навчальні матеріали лише доповнюють діючі підручники, не замінюючи їх, та наповнюють електронний інформаційно-освітній простір. При цьому основна функція поліграфічного видання - передача інформації - зберігається, оскільки книга за зручністю та широтою застосування поки що поза конкуренцією. Отже, виникає потреба у створенні електронних навчальних матеріалів. Навчальні електронні видання та ресурси забезпечують, розширюють можливості навчального процесу. Електронні навчальні посібники містять систематизований матеріал у межах програми навчальної дисципліни. Вони призначені для вивчення предмета від початку до кінця відповідної освітньої програми, передбачають всі види освітньої діяльності: одержання інформації, практичні заняття, контроль знань здобувачів освіти та ін. Навчальні електронні видання мають на меті підтримку роботи і розширення можливостей викладача, самостійної роботи здобувачів освіти.

При цьому всьому перед викладачем постає велика задача – не знизити рівень знань здобувачів освіти. Які ж причини низького рівня знань? Вони усім відомі. Знаходячись на змішаному навчанні ми можемо чути від наших здобувачів освіти: мені важко, я не  зрозумів, я не хочу або мені нецікаво, я не зможу зробити це самостійно і таке інше. Тому матеріал, який ви готуєте для проведення уроку повинен бути доступним, цікавим, зрозумілим.

Оффлайн-навчання (off-line)  - це метод отримання нових знань в аудиторії під час безпосереднього спілкування викладача та здобувача освіти.

Відповідно, онлайн-навчання (оn – line) - це метод отримання нових знань за допомогою Інтернету в режимі реального часу. Комунікація між учасниками процесу відбувається за допомогою комп'ютера.

Зараз ці терміни дуже актуальні і також відноситься до сучасних освітніх технологій.

 Які  ще форми нам пропонують: це і рольові ділові ігри. Новітнім терміном сьогодення є Гейміфікація.

Гейміфікація навчання - це використання ігрових практик та механізмів для створення такого освітнього середовища, учасники якого спостерігають за власним прогресом, змагаються один з одним, допомагають один одному і мотивують один одного.

Хочу навести приклад платформи для таких форм уроків – це платформа Класстайм.

Команда хмарної платформи Classtime пропонує використання командних ігор під час освітнього процесу. Classtime – це онлайн-сервіс для миттєвих тестів, які можна проводити як під час уроку, так і давати на домашнє завдання. В Classtime основний фокус – співпраця. Командні ігри – проект, що дає учням ціль, яку вони можуть досягнути лише разом. За допомогою проектора (або інтерактивної дошки) вчитель показує анімовану історію, розвиток якої залежить від правильних відповідей усього класу. Чим більше правильних відповідей – тим далі гра прогресує. Лише успіх цілого класу допоможе Командній Грі мати позитивне завершення. Ціль командних ігор – сприяти розвитку навичок співпраці в класі на противагу суперництву з визначенням абсолютних переможців, залучення усього класу до спільної роботи, розвиток аналітичних навиків та критичного мислення, насичення уроку релевантним візуальним матеріалом.

Сьогодні цифрові технології відіграють значну роль в розвитку та підвищенні якості сучасної освіти.   Реалізація загальнодидактичних принципів навчання та визначених вимог до використання в освітньому процесі цифрових технологій сприятиме

підвищенню якості підготовки фахівців. В силу цього слід розглядати їх у

контексті цілей освіти і наукового осмислення практики освітньої діяльності,

виходячи з принципів доцільності та ефективності використання цифрових

технологій в освітньому процесі.

Унікальна роль, яку відіграють цифрові технології в підвищенні якості

освітнього процесу, заснована на їх здатності ефективно сприяти виконанню як

необхідних, так і достатніх умов для забезпечення якості освіти. Сучасний рівень

розвитку цифрових технологій значно розширює доступ до освітніх ресурсів в

галузі освіти, науки і культури.

Говорячи про визначення якості освіти в галузі використання цифрових

технологій нами виокремлено кілька груп індикаторів:

- нормативне забезпечення використання цифрових технологій в освіті;

- цифрові технології в навчальних планах і програмах;

- апаратне забезпечення освітніх закладів;

- доступність системного і програмного забезпечення освітнього

призначення;

- доступ до мережі Інтернет та засобів комунікації;

- підвищення цифрової компетентності науково-педагогічних працівників.

Отже, впровадження цифрових технологій в освітній процес істотно

прискорює передачу і засвоєння знань, сприяє підвищенню якості навчання, що

дає можливість майбутнім фахівцям успішно і швидко адаптуватися в сучасному

суспільстві.

 Яку форму обрати – вирішувати вам. Всі види учнівської діяльності повинні бути направлені на розвиток мислення, активності, самостійності.

Головне – гнучкість викладача та індивідуальний підхід до кожного учня.

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Розробка дидактичних матеріалів

Відкритий урок у 7 класі "We want to be healthy"