Опис досвіду

 

Опис досвіду вчителя англійської мови

Пальонки Ірини Василівни.

  Основним засобом людського спілкування є мова, а в багатомовному просторі—декілька мов. Ось чому вивчення іноземних мов набуває особливого статусу в нашій країні. У наш час з'являється все більше і більше охочих знати англійську мову. Вони розуміють всю важливість її вивчення. Вже не вважається таке прагнення лише даниною моді, а кожен замислюється про ті переваги, які дає знання англійської мови будь-якій культурній людині.

Адже, сьогодні англійська мова найпоширеніша мова у світі. Англійська мова – це мова телебачення, комп’ютерів, Інтернету, наукових новинок, це можливість розширення свого кругозору. Проблема, над якою я працюю – це «Розвиток комунікативних навичок учнів засобами інноваційних  технологій».

Сучасна педагогіка визначає декілька груп компетентностей. Відповідно до рішень Європейської Ради основною компетентністю на уроках іноземної мови є комунікативна компетентність, тому що вона забезпечує набуття учнями вміння обговорювати проблеми, доводити власну позицію, виробляти власну точку зору, розвивати критичне і креативне мислення та адаптуватися у мовному середовищі.  Найбільш ефективними шляхами реалізації комунікативного підходу до вивчення іноземної мови є застосування інтерактивних методів навчання.

Я впевнена, що  якщо систематично використовувати на уроках інтерактивні методи навчання, то можна очікувати якісного формування комунікативної компетентності в учнів, що в свою чергу сприятиме:

1)    продуктивному засвоєнню навчального матеріалу та розвитку навичок його практичного використання;

2)   збагаченню соціального та комунікативного досвіду школярів;

3)   підвищенню пізнавальної активності та мотивації навчання в учнів.

Працюючи над даною проблемою,  я намагаюся:

• формувати  в  учнів  стійку  мотивацію  до  вивчення  англійської  мови;

• формувати  практичні  уміння  і  навички  в  усіх  видах  мовленнєвої  діяльності;

• формувати  мовленнєву  компетенцію;

·        розвивати  мовленнєву  культуру,  творчі  здібності,    критичне   мислення.

Протягом всього періоду педагогічної діяльності я  удосконалюю свій стиль роботи, форми і методи викладання іноземної мови у школі. Під час підготовки до уроку намагаюся  підбирати такий матеріал, який би зацікавив учнів. Уроки часто розпочинаю з такого виду діяльності ,як «Five minutes activity», настроюючи учнів  на мовлення.



За 5 хвилин діти підбирають слова і ми обмінюємся ними, намагаємось, щоб вони не повторювалися. Це дає можливість пригадати ЛО та налаштувати іншомовне середовище.

В своїй роботі застосовую репродуктивні методи навчання, хорові, групові, парні, індивідуальні, а також комбіновані форми роботи, домагаючись формування мовних умінь і навичок усіма учасниками спілкування. Стійка увага учнів протягом усього уроку забезпечується завдяки тому,що міняються різні види і форми роботи. Завжди намагаюсь використовувати аудіо та відео завдання: у молодшій школі це робота з пісеньками та віршами, напр. при вивчені у 2 класі прийменників in on under слухаємо пісню і діти вставляють прийменник .

У старших класах це різні відео краєзнавчого характеру, пізнавального характеру, особливо при вивченні тем про Великобританію, Україну, правильне харчування і т.д.

В своїй практиці використовую такі типи уроків: урок-рольова-гра, урок-вікторина, урок-захист проектів, уроки з елементами інсценування, урок-конкурс. Такі форми роботи вчать учнів зосереджуватися, концентрувати увагу, розвивають швидку реакцію, мовну здогадку. Вони формують комунікативні вміння та навички.

Особливо учні люблять уроки-вікторина, де вони показують свої знання ще й з інших предметів. Так ,напр. вікторина « What do you know about Ukraine?», де потрібно знання з географії, літератури, музики. Подобаються учням і проєкти.

Працюючи над створенням проектів з тієї чи іншої теми, учні перебувають у пошуку нових ідей, намагаються їх реалізувати яскраво, цікаво, не стандартно. Тому проектна робота допомагає вчителю активізувати діяльність учнів, заохотити їх та спонукати до самостійного творчого пошуку.

Особливо, по темі по темі « Їжа», дітям подобається проектна робота по приготуванню найкращого бутерброда. До дня святого Валентина, учні старших класів роблять свої постери, які представляють.

Учні молодших класів створюють колекції одягу, напр. у 2 класі придумували свій візерунок на вишиванці.

Значне місце у формуванні комунікативної компетентності посідають проблемні ситуації, дискусії, комунікативні творчі  завдання, асоціативні кола. Часто на початку вивчення теми, створюємо асоціативний кущ-з чим асоціюється напр. школа, мас медіа і т.д. На своїх уроках використовую  технології колективно-групового навчання, методи   «Коло ідей», «Мікрофон», «Мозковий штурм , метод незакінченого речення тощо. “Brainstorm”- прекрасний метод для використання досвіду учнів, спонукає їх проявити уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки. Напр.,коли йдемо на зимові канікули, учні складають поради, що можна робити на зимових канікулах: to visit grandparents, to sing kolyadky , to skiing , to make snow fortress, to hang out with friends,etc.

Використовую на своїх уроках роботи у групах. Учні об’єднуються у групи і отримують завдання. Після закінчення роботи групи починають обмінюватися думками та аргументами. Завдання можу давати як різні, так і однакові. Наприклад, обговорюємо переваги та недоліки  життя в місті та в селі, використання комп`ютерів та інтернету. Під час виконання завдань ,учні проявляють свої особисті можливості, а також досягають колективної мети.

Особливу увагу приділяю методу гри на уроках англійської мови. Використання на уроці англійської мови інтерактивних навчальних ігор і навчально-творчих завдань дає змогу підвищити інтерес до вивчення мови, а також створити ситуацію уявного мовного середовища. Ігри допомагають зробити процес навчання іноземній мові цікавим і творчим, дають можливість створити атмосферу захопленості і попереджають стомлюваність.

Для цього використовую різні платформи: ESL, word wall, word search, live worksheets. 

 Велику увагу приділяю вивченню граматичного матеріалу .  Домагаюся якісного засвоєння граматичних структур, реалізовуючи принципи систематичності і послідовності.

  Проводжу контрольно-оціночна робота, яка включає в себе різнорівневий контроль, тестування.   Використовую для цього різні види роздаткового матеріалу, а також завдання на сайті « На урок», live worksheet.

    Чергую індивідуальні і колективні, усні і письмові форми роботи на уроці, що сприяє вихованню пізнавальної активності школярів. Належну увагу приділяю міжпредметним зв’язкам. Кожен урок включаю усі види мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння,читання і письмо.                            

На базі нашої школи проводила мовний табір протягом трьох років. Подавали кожен раз заявку на волонтера-носія мови і ми виграли у 2019. Але COVID19, карантин вніс свої корективи. А тепер ще і війна. Надіюсь, що коли вона  закінчиться, робота мовного табору відновиться і до нас приїде волонтер.

У школі завжди проводжу тиждень англійської мови, до якого залучаю усіх учнів школи. Для старших традиційно проводжу позакласний захід до дня святого Валентина.

Постійно підвищую свій фаховий рівень: випустила методичні рекомендації про використання ігор та збірник ігор для вивчення англійської мови. Працюю над створенням завдань для 5 класу НУШ. Беру участь у конкурсі «Творчі сходинки педагогів Волині» . Була учасником міжшкільного та обласного рівнів. Підвищую свій фаховий рівень і за допомогою різних курсів та вебінарів від British Council, MacMillan. Була учасником пілотного прoекту на платформі OTC(online teacher community), де протягом трьох місяців навчалася особливостям навчання дітей у новій школі.

Беру активну участь у роботі МО вчителів англійської мови, давала відкриті уроки для вчителів громади. Матеріали  роботи  мовного табору подавалися до області. Була членом журі окружних олімпіад з англійської мови.

На шкільному рівні вела школу молодого педагога, МО класних керівників. Є уповноваженою від трудового колективу.

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Розробка дидактичних матеріалів

Виступ на проблемний семінар

St.Valentine's Party 2023